ייעוץ תעסוקתי לקריירה מצליחה

מה זה ?

שירותי ייעוץ תעסוקתי ניתנים היום בכל אפיק והינם שירותים זמינים לכל המבקש. ייעוץ תעסוקתי נותן, בין היתר, הכוונה מקצועית למציאת עבודה ובניית קריירה. הייעוץ הינו אישי והוא עוזר להתפתחות האישית, הבנה של החוזקות והחולשות, בחירת מסלול הלימודים המתאים, מידע על שוק העבודה ועוד.

מתן ייעוץ תעסוקתי יכול להיות בכל שלב בחיים :

  • ·        השתחררת מהצבא וחזרת עכשיו מהטיול הגדול- הזמן שצריך להתחיל לחשוב על החיים האמיתיים – לימודים ועבודה
  • ·        שינוי קריירה – כל אחד מאיתנו רוצה לעשות שינוי כזה או אחר במהלך הקריירה שלו, בין אם מיצינו את מקום העבודה, או שלא טוב לנו ובין אם בא לנו לפנות לכיוון חדש.
  • ·        תמיד חלמת לעסוק במקצוע מסוים ואת לא בטוחה לגביו ?– ייעוץ תעסוקתי יכול לעזור לך לגבש החלטה ואף לפתוח בפנייך עולמות חדשים.

כיום, ניתן לראות שייעוץ תעסוקתי ניכר מאוד גם בתרבות העסקית – חברות רואות בזה כמרכיב חשוב לבניית מקום עבודה מכיל וחיוני יותר ולסביבה תומכת ושיתופית.

סיבה נוספת לכך שחברות משתמשות בייעוץ תעסוקתי הינה – מיון וגיוס נכון של עובדים עבורם ומתן הכשרות למנהלים לשיפור ושימור תכניות עבודה, מתוך הבנה וידיעה שהדברים הנ"ל מביאים לגדילה וצמיחה של החברה, ע"י תפוקה טובה ועמידה ביעדים שהוצבו.

ייעוץ תעסוקתי

 תפקידו של היועץ התעסוקתי

יועץ תעסוקתי מלווה אותך בכל התהליך של ההכוונה התעסוקתית. הוא עבר לימודי הכשרה בכדי שיוכל לתת לך את הכלים והמיומנויות המתאימים לבחירה נכונה ומדויקת עבורך של מסלול הקריירה שלך.

היועץ התעסוקתי עוזר לך גם להתמודד עם מצבים שונים בחיים, הן האישיים והן המקצועיים – איך להתמודד עם קונפליקטים בעבודה או עם קולגה ואפילו עם הבוס וגם איך להתמודד עם מצבים קשים בחיים האישיים.

 יתרונות וחסרונות של ייעוץ תעסוקתי

היתרון המרכזי של ייעוץ תעסוקתי הוא הכוונה אישית ומקצועית ועזרה בבחירת מסלול לימודים ו/או קריירה והתמודדות עם קונפליקטים במצבים שונים. לא מעט אנשים פרטיים פונים לקבלת ייעוץ תעסוקתי, כמו גם חברות גדולות.

החברה שלנו הבינה שכדי להתקדם ולהצליח, ייעוץ תעסוקתי הינו פקטור מאוד חשוב להצלחה– בין אם זה בפן האישי ובין אם זה בפן המקצועי.

לצד היתרונות, יש גם חסרונות –

תחום הייעוץ התעסוקתי התחיל לתפוס תאוצה רק בשנים האחרונות. ליועץ התעסוקתי אין את הסמכות והרשאה לתת ייעוץ משפטי, אבל כן יכולים לעזור מבחינת הדרכה וסיוע.

 חיסרון נוסף הוא הזמן והכסף שנדרש ליועץ המשפטי לתת לך במתן השירות של ייעוץ תעסוקתי.

 אז למה בכל זאת להתחיל ייעוץ תעסוקתי ? כמו לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, ותמיד אנו מוצאים את הנקודה המגשרת בין השניים ובסופו של דבר, אנו מוציאים לפועל את מה שתיכננו. כך גם במקרה של ייעוץ תעסוקתי – חשוב להסתכל על הדברים כאל השקעה לטווח הארוך, שיהיו פירות טובים שנקצור בעתיד.