אבחון סוכרת סוג 1

מבוא: תסמינים וגורמים לסוכרת מסוג 1

סוכרת מסוג 1 היא מצב כרוני שיכול להשפיע על כל הגוף. זה מאובחן לעתים קרובות אצל ילדים ומבוגרים צעירים ומתרחש כאשר הלבלב מייצר מעט אינסולין או בכלל.

ישנם שני סוגים עיקריים של סוכרת: סוג 1 וסוג 2. סוכרת מסוג 1 היא מחלה אוטואימונית הגורמת ללבלב להפסיק לייצר אינסולין, הורמון המווסת את רמות הסוכר בדם. סוכרת מסוג 2 מתרחשת כאשר התאים הופכים עמידים לאינסולין או כאשר הלבלב אינו מייצר מספיק אינסולין.

סוכרת מסוג 1 היא מחלה אוטואימונית כרונית הפוגעת בתאים מייצרי אינסולין בלבלב.

סוכרת מסוג 1 נגרמת על ידי הפרעה אוטואימונית, כלומר מערכת החיסון של הגוף תוקפת והורסת בטעות תאים בריאים. בסוכרת מסוג 1, התקף זה קורה לתאי בטא בלבלב, המייצרים אינסולין. ההרס של תאי בטא אלה משאיר את הגוף שלך לא מסוגל לייצר מספיק אינסולין כדי לשמור על רמות הסוכר בדם תקינות.

ניתן לאבחן סוכרת מסוג 1 על ידי בדיקת רמות גבוהות של גלוקוז (סוכר) בדם או בשתן ורמות נמוכות של אינסולין בדם. רופאים עשויים גם להשתמש בבדיקות אחרות כגון בדיקת C-peptide או בדיקת נוגדנים כדי לאבחן סוכרת מסוג 1.

מבוא: סוכרת סוג 2 – תסמינים של סוכרת סוג 2, תסמינים

מבוא

סוכרת סוג 1 היא מחלה אוטואימונית כרונית המאופיינת ברמות סוכר גבוהות בדם.

אבחון: ניתן לאבחן סוכרת מסוג 1 על ידי מדידת רמות הסוכר בדם ועל ידי בדיקת נוגדנים עצמיים שתוקפים את הלבלב.

הַנהָלָה:

ניתן לטפל בסוכרת מסוג 1 באמצעות זריקות אינסולין, דיאטה ופעילות גופנית.

סוכרת מסוג 1 נגרמת על ידי הרס של תאי בטא בלבלב.

אנשים עם סוכרת מסוג 1 מייצרים מעט או בכלל אינסולין, שהוא הורמון שעוזר לגלוקוז להיכנס לתאים כדי לייצר אנרגיה. ניתן לאבחן סוכרת מסוג 1 באמצעות בדיקת דם המודדת את רמות הסוכר בדם וכן ניתן לאבחן באמצעות בדיקת שתן לאיתור גלוקוז.

סוגי בדיקות המשמשות לאבחון סוכרת סוג 2

סוכרת מסוג 1 היא מצב אוטואימוני שבו מערכת החיסון תוקפת תאים בלבלב, במיוחד תאי בטא המייצרים אינסולין. הסוג הנפוץ ביותר של סוכרת, סוג 2, אינו אוטואימוני ומתחיל בדרך כלל בשלב מאוחר יותר בחיים.

ניתן לאבחן סוכרת מסוג 1 על ידי מספר בדיקות. אלו כוללים:

A1C

גלוקוז בפלזמה בצום

גלוקוז פלזמה אקראי

בדיקת סבילות גלוקוז דרך הפה (OGTT)

המוגלובין A1c או המוגלובין Glycosylated (A1C) היא בדיקת דם המראה את רמת הסוכר הממוצעת במהלך החודשיים-שלושה האחרונים. גלוקוז פלזמה בצום וגלוקוז פלזמה אקראי הן שתיהן בדיקות המודדות את רמות הסוכר בדם לאחר צום לפחות 8 שעות לפני הבדיקה או לאחר שלא אכלת דבר במשך שעה

תהליך אבחון למבוגרים עם תסמינים המצביעים על אבחנה מסוג 1 או סוג 2

האבחנה של סוכרת היא לרוב מסובכת אצל מבוגרים, אך ניתן לפשט את התהליך.

מאמר זה יספק תהליך אבחון למבוגרים עם תסמינים המעידים על אבחנה מסוג 1 או סוג 2.

הצעד הראשון הוא להעריך את הסימפטומים וההיסטוריה הרפואית של המטופל כדי לקבוע אם יש לו סוכרת מסוג 1 או סוג 2. מטופלים עם תסמינים אופייניים והיסטוריה משפחתית של סוכרת נוטים יותר לסבול מסוכרת מסוג 1. חולים הסובלים מעודף משקל ורמות גלוקוז גבוהות בדם עלולים לסבול מסוכרת מסוג 2. אם החולה אובחן עם טרום סוכרת, סביר להניח שהוא יפתח סוכרת מסוג 1 או סוג 2 בתוך עשר שנים.

אם הרופא חושד שהמטופל שלו סובל משתי צורות של סוכרת, עליו להזמין בדיקת A1C כדי לאשר את חשדותיו

אבחון סוכרת סוג 1: תהליך אבחון מבוגרים עם תסמינים המצביעים על אבחון סוג 1 או סוג 2 – תהליך אבחון מבוגרים עם סימנים אפשריים

סוכרת מסוג 1 היא מצב בו הגוף אינו מייצר אינסולין. אינסולין הוא הורמון שעוזר להפוך את הסוכרים והעמילנים הנאכלים לאנרגיה. כאשר למישהו יש סוכרת מסוג 1, הלבלב שלו לא מייצר מספיק אינסולין. האדם חייב לקחת זריקות אינסולין כדי לחיות.

סוכרת מסוג 2 שונה מטיפוס 1 מכיוון שהיא מתרחשת כאשר הגוף הופך עמיד לאינסולין או כאשר הלבלב אינו מייצר מספיק אינסולין כדי לעמוד בדרישות שהגוף מציב לו. התנגדות זו יכולה להתרחש לאורך זמן ועשויה לנבוע בין השאר מגורמי אורח חיים כמו השמנת יתר וחוסר פעילות גופנית.