זמן ריפוי השתלות שיניים

השתלות עצם דורשות בדרך כלל תקופת ריפוי של ארבעה חודשים לפני השתלת שתלים. השתלות עצם צריכות בדרך כלל להחלים במשך 4 חודשים לפני שניתן להכניס את השתל. ברוב המקרים רופא השיניים רוצה לאפשר לחניכיים להחלים והשתל יגדל עם הלסת (אוסאואינטגרציה) לפני החדרת השן הקבועה.

לאלו הזקוקים לשחזור הלסת

יש בדרך כלל ארבעה חודשי ריפוי בין השתלת העצם להליך ההשתלה. תקופת ההחלמה של השתלת שיניים היא לעיתים רחוקות פחות מארבעה חודשים ועשויה אף לעלות על שישה חודשים. לאחר ניתוח השתלה, בהתאם למיקום השתל הדנטלי, עשויים לחלוף בממוצע שלושה עד שישה חודשים עד להחדרת השן או הכתר לבסוף. מהייעוץ הראשוני ועד למיקום השיניים הקבועות, התהליך אורך בדרך כלל שלושה עד חמישה חודשים, והרבה כולל זמן ריפוי.

כמו ברוב הניתוחים

הזמן שלוקח לעבור את כל הליך השתלת השיניים מהייעוץ הראשוני דרך ההליך ועד לריפוי והחלמה משתנה. זמן ההחלמה הממוצע לאחר השתלת שיניים הוא כ-6-8 חודשים; עם זאת, תקופת ההחלמה עשויה להיות ארוכה יותר בהתאם לבעיה הבסיסית שגררה את הצורך בהשתלות שיניים וכל תוספות ייחודיות הכרוך בניתוח שלך, כגון השתלות עצם.

גורמים רבים משפיעים על זמן ההחלמה של השתלות שיניים

כמו מספר השתלים הדנטליים שהתקבלו, יכולת הריפוי של הפה והגוף, מצב הלסתות והיענות המטופל להוראות רופא השיניים הקוסמטי. עקב עישון, תזונה לקויה, צריכת אלכוהול מופרזת וחוסר טיפול שיניים (כגון צחצוח שיניים רגיל), זמן ההחלמה ותהליך הריפוי של השתלות שיניים עלולים להתעכב או להפריע. תהליך הריפוי יכול להיות קשה גם בגלל תזונה לא נכונה, צריכת אלכוהול מופרזת וחוסר טיפול שיניים.

ככל שיש לך יותר בעיות בשיניים לפני הניתוח

כך ייקח לך יותר זמן להחלים. הזמן הממוצע שלוקח להחלמה מלאה מניתוח השתלת שיניים הוא כ-6-8 חודשים; עם זאת, זה יכול לגדול בהתאם לכל מצב קיים או פרוצדורות מיוחדות שיש לבצע לפני הניתוח. להשתלות שיניים לוקח בממוצע שישה עד שמונה חודשים להחלים במלואם לפני שהם יכולים לחזור לשגרת היומיום שלהם ללא סיוע. עם זאת, אם ביצעת יותר מהליך השתלה אחד או שאתה זקוק להשתלות עצם, זמן ההחלמה עשוי להימשך זמן רב יותר.

אם קיבלת רק שתל אחד או שניים ולא קיבלת שום השתלת עצם או רקמה

ההחלמה יכולה להתרחש תוך 1-2 ימים בלבד. הליכים אלה מבוססים על ריפוי עצמות, כך שהחלמה מלאה יכולה להימשך שישה עד שמונה שבועות. תהליך זה נקרא אוסאואינטגרציה והוא חייב להתרחש לפני הנחת השיקום הקבוע של השיניים, שלרוב לוקח חמישה עד שבעה חודשים.

עבור מטופלים עם שן פגומה הדורשת עקירה

תהליך ההשתלה ייקח זמן רב יותר. רופא השיניים יצטרך להמתין עד שהעצם תתרפא לפני החלפת השתל כדי לשקם את השן. קיימת אפשרות שעם השתלת שיניים, המטופל יזדקק להשתלות עצם בשלב זה. במקרה זה, השתלת השיניים דורשת פעמים רבות שלבים נוספים ולכן זמן ריפוי נוסף.

לעיתים קרובות במקרים אלו

לאחר ביצוע החור להשתלת השיניים, יש לנקות את האזור ולהשאירו פתוח להחלמה בטרם ניתן להחדיר את השתל הדנטלי. אם יש לך שן פגומה שיש צורך לעקור, תהליך ההשתלה מתארך מכיוון שעלינו להמתין להחלמת העצם לפני שנוכל לבצע שתל לשיקום השן. במקרים נדירים ניתן להתקין את השתל ביום עקירת השן. במקרים נדירים, השתל מותקן ביום עקירת השן.

זה עובד היטב עבור מטופלים שכן זה חוסך זמן ריפוי והמטופל מקבל את השתל מהר יותר

אין זמן החלמה מוגדר לכל המטופלים עם שתלים, שכן בריאות הפה הייחודית של כל מטופל תשפיע על הניתוח. זמן ריפוי משוער עבור השתלת שיניים הוא תהליך מורכב שיכול להשתנות מאוד עבור כל מטופל.

כמו בכל הליך דנטלי

אתה עלול לחוות אי נוחות מסוימת במהלך תהליך הריפוי בכל שלבי תהליך ההשתלה או בכל שלבי ההשתלה. ביומיים הראשונים לאחר הניתוח, אתה עלול להרגיש כאב, נפיחות ודימום. כאב ונפיחות קלה הם נורמליים ויחלפו במהלך הימים הראשונים. זה קורה בדרך כלל 4-6 חודשים לאחר הניתוח כדי לאפשר ריפוי מלא.
לפרטים מורחבים בנושא של השתלות שיניים באשדוד וזמן ריפוי השתלות שיניים מומלץ להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

עם זאת

אם הניתוח שלך הוא פולשני זעיר, אתה יכול לקבל כתר קבוע מהר יותר. במקרים מסוימים, המטופלים יקבלו כתר קבוע ביום הניתוח. ביציאה מהמשרד, סביר להניח שתענוד כתרים זמניים, שיפעלו כמו שיניים רגילות עד לקבלת כתרים או כתרים קבועים.

רוב האנשים הולכים לעבודה יום לאחר הליך זה, למרות שהשיניים הסופיות אינן מותקנות במשך כשלושה חודשים לצורך ריפוי מלא. מאחר שלעצמות לוקח זמן להחלים, התהליך כולו יכול לקחת מספר חודשים.

במהלך שחזור השתל

גם ההחלמה שלך תהיה במעקב צמוד בביקורי מעקב, לכן חשוב שהביקורים הללו יקבעו. קל לנקות שתלים, וברגע שרופא השיניים מרוצה שהטיפול עובר כשורה, הטיפול במעקב זהה לכל מטופל עם שיניים טבעיות. אם אתה שוקל ניתוח השתלה, אנו נעבוד איתך כדי לעזור לך להבין הן את ההליך הניתוחי עצמו והן את השלבים שעליכם לנקוט בהמשך כדי להבטיח את ההחלמה היעילה ביותר האפשרית.

להלן סקירה כללית של איך נראה ציר הזמן של השתלת שיניים

תכנון השתלת שיניים יכול לערב מגוון רחב של אנשי מקצוע, לרבות רופא המתמחה במצבי פה, לסת ופנים (מנתח פה ולסת), ורופא שיניים המתמחה בטיפול במבנים התומכים בשיניים, כמו החניכיים. ועצמות (רופא חניכיים), רופא שיניים שמתכנן ומתקין שיניים מלאכותיות (תותבות), או לפעמים מומחה לאוזן, אף וגרון (אף אוזן גרון). הפעולות לכל מטופל עשויות להיות שונות, בהתאם למצב השיניים ועצם הלסת ומספר השתלים הנדרשים.

המושתל שלך יבדוק בקפידה את חלל הפה שלך. בדיקת CT במהלך הייעוץ תעזור לרופא שלך לקבוע אם יש צורך בהשתלת עצם לפני הנחת השתלים.
למידע נוסף בנושא של השתלות שיניים מחיר וזמן ריפוי השתלות שיניים ניתן לגשת לאתר dental-clinics.co.il

השתלת הלסת התחתונה פתיחת דו-שיח מוקפץ סגור שתל הלסת התחתונה השתלת הלסת התחתונה יתכן ויצטרך מנתח שיניים להשתיל חתיכה קטנה של עצם, בדרך כלל ממקום אחר בעצם הלסת או עצם הלסת התחתונה, כדי לתת לשתל הדנטלי בסיס מוצק. .